לא למדו כלום, לא שכחו כלום.

by eplaceyossi

לא למדו כלום, לא שכחו כלום.

by eplaceyossi

by eplaceyossi
זמן קריאה < 1 דקה

מהפכת האינטרנט המהיר והאפשרות לעבור מחברה לחברה הופכת להיות אופציה עבור לקוחות רבים.
לא עוד שתי חברות, בזק והוט, כיום יש יכולת ניוד בין חברות. ועוד מעט יגיע גם מיזם האינטרנט המהיר של חברת חשמל. בקיצור לקוחות יכולים לבחור ולהתנייד. בדיוק כמו במהפכת הסלולאר.

הבעיה: בזק והוט מסרבות להפנים את השינוי. 
בזק מערימה קשיים במעבר לקוחות. (בזק תוקעת את ההצטרפות לאינטרנט המהיר והזול) והוט קבעה מחירים גבוהים עבור התשתית שלה, מה שמחייב מעורבות של הרגולטור.
ואני תוהה. W.T.F, החברות האלה למדו כלום ולא שכחו כלום. הרי ברור שהן תפסדנה. בסופו של דבר, הן תצטרכנה לאפשר הורדות מחירים וגם התדמית שלהן תפגע. ראו מה קרה לחברות הסלולאר, שהיו בסרט הזה לפני מספר שנים.

מצער לראות כי שארגונים במאה ה – 21 ממשיכים לחשוב במונחי המאה ה – 19 בכל הנוגע, למתחרים, תחרות ולקוחות. 

מה שהחברות האלה צריכות להפנים הוא שכללי המשחק השתנו. יש תחרות. במקום לחשוב איך לעכב אותה, להקשות על הלקוחות ולהציב חסמי כניסה גבוהים למתחרות (כמקובל בעולם הישן), החברות האלה צריכות להתחיל לחשוב איך הן מייצרות ערך ללקוחות, איך הן יוצרות מצב בו הלקוח לא ירצה לעזוב אותן, כי כדאי לו להישאר עם החברה שנותנת לו מוצר איכותי ושרותי ערך מוסף.

נכון, זה הרבה יותר קשה לחשוב במונחים אלה מאשר להתחיל להערים קשיים על הלקוחות. אבל אין להן ברירה. הן הפסידו. בזק והוט יפסידו גם בקרב הערמת הקשיים. במקום לנהל מלחמה אבודה, הן צריכות להתחיל לחשב מסלול מחדש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Top