מנהלים, חפשו את החדשות הפחות טובות.

by eplaceyossi

מנהלים, חפשו את החדשות הפחות טובות.

by eplaceyossi

by eplaceyossi
זמן קריאה 2 דקות

לפני מספר שנים, כמנהל הדרכה ופיתוח ארגוני בחברה עסקית, נוצרו בין סמנכ”ל משאבי אנוש וביני חילוקי דעות מקצועיים. הסיבה? כאיש פיתוח ארגוני חשבתי שראוי למפות את נקודות החוזק והחולשה של המערכת הארגונית, להמשיך לחזק את מה שעובד טוב, אבל הדגש צריך להיות על הבעיות, מה שלא עובד טוב. מבחינתו, היה סירוב מוחלט לעסוק בסוגיות הדורשות שינוי. הוא היה מוכן לראות את המציאות בצבע אחד בלבד. ורוד. הוא רצה לקבל רק חדשות טובות. כל ניסיונותיי להסביר לו שצריך להתייחס לממצאים הארגוניים כמו בדיקות דם. לעבור מהר ולשמר את מה שעובד וחיובי, אבל מה שצריך להתמקד בו הוא המקומות בהם הערכים לא מתאימים ומעידים על בעיות, עלו בתוהו.
נפרדנו. הוא עזב כמה חודשים אחרי. מאז, הארגון ספג לא מעט טלטלות. חבל…

האמת היא שיש לא מעט מנהלים שלא רוצים לשמוע בשורות שלא מתאימות להם, לא בשיחות אישיות, לא באבחונים ולא בפעילות ייעוצית. אין לך בשורות טובות להביא לנו? זה המסר שאני מקבל לא פעם. לפני מספר חודשים הצגתי בפני מנכ”ל את הצורך לבצע התאמות ניהוליות, לפתח שגרות ניהול ועוד כי הוא מפסיד כסף. מאז לא ראיתי אותו יותר.

נזכרתי בו ובהמנהלים האחרים השבוע.
ספר של Rita Gunther McGrath  בשם  THE END OF COMPETITIVE ADVANTEGE  מתאר את תום עידן היתרון התחרותי, בו לארגון היה יתרון יחסי לאורך זמן. יתרון שיכול היה להישמר ולהעמיק את אחיזתם של ארגונים בשווקים בהם פעלו. היום הצורך של ארגונים הוא לבצע התאמות אסטרטגיות, ארגוניות, מבניות וניהוליות באופן תמידי כדי להתמודד עם השינויים המהירים שהעולם חווה.

בפרק העוסק בתפיסת המנהיגות הנדרשת כדי לבצע תהליכי שינוי הנדרשים בארגונים היא מציינת שוב ושוב (עמ’ 139, עמ’ 144) את הצורך של המנהיגות לחפש באופן יזום נקודות מחלקות, מידע לא נוח, לא נעים ולפעמים כזה שלא רוצים לשמוע. לא לחפש את ההסכמות, את אזורי הנוחות, אלא דווקא את אותם האזורים שבהם המידע אינו מתיישב עם הלך הרוח הכללי של מקבלי ההחלטות. ועוד נקודה. מידע לא מסונן, כזה שאינו עובר פילטרים, עידונים, ועטיפה רכה שתאפשר לקבל את החדשות הפחות טובות באופן קל לעיכול. המסר שעולה מהספר, חפש באופן יזום ואקטיבי את הדברים הדורשים שינוי ושיפור, את הבעיות, חפש את המידע שלא נוח לך לשמוע. והמידע צריך לזרום בארגון מלמעלה למטה ומלמטה למעלה. ההנהלה צריכה להיות, פתוחה, קשובה ומוכנה לשמוע גם את מה שלא נוח לה לשמוע. ללא סינונים וללא פילטרים. רק כך היא תוכל להתאים את האסטרטגיה הארגונית לשינויים המתרחשים חדשות לבקרים בסביבה העסקית.

למהלכים אלה נדרש אומץ ניהולי, מוכנות לגבש מענים לסוגיות שעולות, תוך מוכנות לחיות בסביבה לא מפנקת. כנראה שזו הדרך להצליח להתאים את המערכת הארגונית לשינויים המתרחשים חדשות לבקרים.

ומשפט מסכם לפוסט זה מלארי פייג’. גוגל .
IN THE TECHNOLOGY INDUSTRY… YOU NEED TO BE A BIT UNCOMFORTABLE TO STAY RELEVANT
ואני אומר, לא רק בתעשיית הטכנולוגיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Top