אבל בשביל מה אתה צריך את זה…

by yossikoren

אבל בשביל מה אתה צריך את זה…

by yossikoren

by yossikoren
זמן קריאה 2 דקות

ששת קוראי יודעים שיש לי רומן ארוך עם המשקל. במשך שנים שמנתי, רזיתי ושוב שמנתי ושוב רזיתי. תופעת האקורדיון. תופעה ידועה בקרב המאותגרים משקלית.

בשנים האחרונות אני מצליח לשמור על משקל תואם גובה, או במילים אחרות עפ”י כל ההגדרות הרפואיות אני נחשב לרזה. כדי להמשיך להיות מוגדר ככזה, אני אוכל נכון (משתדל) ומתאמן בחדר כושר. אין סודות, אין קסמים. מי שרוצה להגיע להישגים ולא ניחן בגנים המתאימים צריך לעבוד (קשה) כדי לשמור על ההישגים. קצת חוסר תשומת לב, ואופס גולשים חזרה למשקלים לא רצויים. אחת לפרק זמן אני הולך לדיאטן שמסייע לי בבניית תכניות אימון ותפריטי תזונה. ככה זה עובד. רוצים תוצאות. צריך להשקיע.

בתחום התזונה, כושר, ושמירה על משקל תקין יש כל הזמן מחקרים, שינויים, וחידושים המסייעים למי שרוצה לא רק לשמור על התוצאות אלא גם לשפר אותן. במקביל מתפתחת גישה של רפואה מותאמת אישית. בדיקות אישיות שמסייעות להתאים את התרופות לאדם. כיום ברור שתרופה שתשפיע על אדם X לא בהכרח תשפיע באותה מידה על אדם Y. לכן יש צורך ברפואה מותאמת אישית. זהו אחד הכיוונים המרכזיים שהרפואה צועדת אליו.

לפני כחודש הומלץ לי לבצע בדיקה שמסייעת לאפיין דפוסים אישיים בנושא התזונה והאימונים. התשובות הגיעו, חלק מהממצאים ידעתי, מחלק אחר הופתעתי. עכשיו אני אמור לקבל תוכנית אימון ותזונה חדשה שתתחשב בממצאי הבדיקה ותסייע לי לשפר ביצועים.

ששת קוראי, יודעים גם שאני נוהג לקשר בין השינוי האישי שעברתי ותהליכי שינוי ארגוניים.
זו הסיבה שבחרתי לספר לכם על הבדיקה החדשה. אנשים שעברו שינוי, כמו גם ארגונים נוטים לא פעם להישאר בתחום המוכר והנוח. אזור הנוחות. לכאורה  היגענו אל המנוחה ואל הנחלה. יש הישגים, יש תוצאות, הכל בסדר. אז זהו שלא ממש.

מצופה מארגונים לאתגר את עצמם. לבחון מה השתנה, מה התחדש, האם יש משהו אחר/נוסף/שונה שהם צריכים לעשות כדי להצליח יותר, כדי לדייק ולשפר ביצועים. בספורט ותזונה, אם אתה נתקע יותר מידי זמן על תוכנית אחת, הגוף מתרגל ולא באמת משפר ביצועים. אז אותו הדבר בארגונים.

ולשאלה ששאלו אותי, בשביל מה היית צריך את זה?, התשובה היא: הייתי צריך את הבדיקה כדי להמשיך להשתפר על מנת לשמור על ההישגים שלי.
ארגונים ומנהלים שרוצים לשפר, צריכים לבדוק ובהתאם לממצאים לשנות.

Top