3 ניתוחי קטרקט.

by yossikoren

3 ניתוחי קטרקט.

by yossikoren

by yossikoren
זמן קריאה 2 דקות

בחיי המקצועיים עברתי 3 ניתוחי קטרקט. כאלה שאפשרו לי לראות בבירור, בחדות תוך העמקת ההבנה המקצועית. ניתוחים שאני רוצה להאמין שהפכו אותי ליועץ ניהולי טוב יותר.

הניתוח הראשון היה ההשתתפות בתוכנית להנחיית קבוצות באוניברסיטת תל אביב. לטעמי, התוכנית הטובה בארץ ללימוד הנחייה, אבל מעבר לכך, זהו אולי אחד המקומות הבודדים בהם ניתן ללמוד, לחוש ולהבין מהו תהליך.

אני רוצה להרחיב על השניים האחרים.

הניתוח השני היה כשהתקבלתי לעבוד בחברה עסקית. חברת IT, באתי עם כל האנרגיה הייעוצית, המילים הגדולות והמפוצצות של תרבות ארגונית, עבודת צוות, מוטיבציה, שינוי, ניהול, מנהיגות ועוד ועוד. הייתי בטוח שבתפקיד מנהל הדרכה ופיתוח ארגוני עם התקציב שעומד לרשותי אצליח לחולל שינוי דרמטי. המציאות טפחה על פני בשני היבטים, הראשון שיש פער לא קטן בין מה שההנהלה מצהירה ובין מה שהיא מקיימת או מתכוונת לקיים. ראיתי לא מזמן סרט על בן גוריון. הוא אמר משפט מדהים: “מילים שאין מאחוריהם מעשים הן ריקות מתוכן”. השני, נוכחתי לדעת עד כמה נכון המשפט של אדוארד דמינג IN GOD WE TRUST ALL THE OTHERS MUST BRING DATA. כל השקעה כספית בהדרכה הייתה חייבת להיות מגובה בנתונים. זוהי טראומה לא פשוטה למי שמגיע מהעולם התהליכי, מאמין בו וחושב שהוא חזות הכל. הכריחו אותי. לא הייתה לי ברירה. נאלצתי ללמוד. הסתבר שהרבה יותר קל ופשוט לתקשר עם מנהלים ולהעביר החלטות כשבאים מגובים במספרים ולא רק באמירות ייעוציות/משאבי אנושיות, כמו חשיבות התרבות הארגונית, מוטיבציה של העובדים וכמה משמעותית עבודת צוות טובה. ה – KPI וביג דאטה בתחום משאבי אנוש הם קריטיים להבנה ייעוצית ויכולת לסייע לארגונים להצליח.

הניתוח השלישי התרחש לפני מספר שנים. פגשתי מנכ”ל של בנק מוביל בישראל (אחד מחמשת הגדולים). בשיחה שהתפתחה בינינו, הוא אמר לי, “יוסי, אתה לא יודע ולא מבין מה זה אומר מנכ”ל שמגיע לישיבת דירקטוריון. מה עושים לו שם”. המשפט הזה אילץ אותי להשקיע לא מעט מחשבה ביחס לעבודה הייעוצית שאני עושה, איזה ערך מוסף אני מביא לארגון, האם כשאני עובד עם מנהלים, אני מסייע להם להגיע לישיבת דירקטוריון ולהציג תוצאות טובות יותר בעקבות העבודה שעשיתי.

העולם העסקי מחייב מענה לשני אתגרים. האחד, מהירות תגובה, זריזות, חדות ומענה מהיר לסוגיות הצצות חדשות לבקרים, השני לתת את המענים הללו תוך שמירה על מסגרת תקציבית הדוקה.

לאור אתגרים אלה, אנשי משאבי אנוש ויועצים צריכים לענות על שאלה אחת פשוטה. אם מנכ”ל החברה, אתה אתם עובדים, הולך לישיבת דירקטוריון והוא נשאל על ההוצאות בתחום משאבי אנוש, האם יהיו לו תשובות טובות ומנומקות תוך הצגת התועלת בעובדות ובמספרים. כאלה שהדירקטוריון יקבל. אם התשובה היא חיובית הבאנו ערך לחברה. אם התשובה שלילית, צריך לחשב מסלול מחדש.

Top