נכון שאתה אוהב אותי?

by yossikoren

נכון שאתה אוהב אותי?

by yossikoren

by yossikoren
זמן קריאה < 1 דקה

שאלה.
מה המשותף לקובי אלכסנדר, לשעבר מנכ”ל קונברס וסטיב ג’ובס זצ”ל?.
שניהם נחשדו בבק דייטינג של אופציות. האחד, נחקר, נשפט, נמלט, חזר והלך לכלא. השני החליק מהסיפור כאילו כלום.
למי שירצה לטעון שהיחס לשניהם היה שונה בגלל נגיד מוצא ואזרחות (לא יעלה על הדעת כמובן…אבל נניח), אז תבחנו את היחס הקשוח שקבלה חברת מייקרוסופט, בסוף שנות ה – 90 ותחילת שנות האלפיים כשהייתה אחת החברות החזקות בעולם, אם לא החזקה, אל מול יחס האוהד משהו שמקבלות חברות כמו אפל, גוגל, פייסבוק ואמזון. (בימים אלה זה מתחיל להשתנות. אולי).

ממה נובע ההבדל? מאהבה. אהבה, זה כל הסיפור.

בספר four של סקוט גלוואווי שהוזכר בפוסט קודם, אחד הכיוונים שהוא מציע לארגונים הוא, תדאגו שיאהבו אתכם. למי שאוהבים סולחים יותר. ואם עברתם על החוק אז למי שאוהבים מוותרים יותר, יורדים לו פחות לחיים, החקירות פחות נחושות והעונשים מופחתים.

השבוע קבלתי את הניוזלטר השבועי של אינסיאד. אחד מבתי הספר המובילים בעולם בתחום לימודי הניהול. הנושא המרכזי?. איך להפוך לארגון אהוב/מקובל. המסר, לקוחות אוהבים ארגונים שטוחים שאין בהם הרבה מאוד מדרגים בין ההנהלה לעובדים. הסיבות?, ארגונים כאלה מגיבים מהר יותר, קשובים יותר לצרכי הלקוחות ויכולים לתת מענים מהירים יותר לצרכים משתנים.

רוצים להיות אהובים?, צמצמו את ההיררכיה, קצרו את מוטת השליטה. זה לא רק כדאי מבחינה עסקית, זה גם סוג של ביטוח שבמקרה של צרה, סביר להניח, שיקלו עליכם. כמובן שלא רק בהיררכיה עסקינן, יש מגוון רחב של נושאים שצריך לעסוק בהם כדי להיות חברה אהובה. מומלץ להנהלות ומנהלים לשאול עצמם איך הופכים להיות חברה כזו. שאוהבים.

אז אתה אוהב אותי?

Top