השפיץ של הנעל.

by yossikoren

השפיץ של הנעל.

by yossikoren

by yossikoren
זמן קריאה 2 דקות

אם היא עדיין רצתה להאבק על אליפות הלה ליגה בספרד, ביום ראשון האחרון, ריאל מדריד הייתה צריכה לנצח את סלטה ויגו. המשחק הסתיים בתיקו. כאוהד ברצלונה, שמחתי. עוד שתי נקודות לפער ההולך וגדל בין שתי הקבוצות. ידיעות על מעמדו המעורער של מאמן ריאל, זינדין זידאן, החלו לזרום, יש כאלה שטענו שהוא לא ימשיך בעונה הבאה כמאמן ריאל.

כמה מילים על זינדין זידאן. שחקן מדהים, כמאמן החל לאמן את ריאל מדריד לפני כשנתיים כשהייתה במשבר גדול. מאז כמעט ולא הפסיד, לקח אתה כמעט כל תואר אפשרי. אבל… כל זה לא עומד לזכותו כרגע. העונה אין תוצאות, לא בטוח שימשיך בעונה הבאה. איך אמרו בסופראנוס,  YOU’RE GOOD AS YOUR LAST ENVELOPE.

זינדין זידאן, לא משחק. הוא זה שמעלה את ההרכב, הוא זה שקובע את התוכנית המשחק, אבל בסופו של יום הוא תלוי בשפיץ של הנעל של השחקן. החמצה, פיספוס, אובדן ביטחון בקרב שחקנים, עומס משחקים (שממש לא תלוי במאמן), הפסד פה ושם, וכל מה שהשגת בעבר לא נחשב.

כל זה מוביל אותי לסוגיית הצלחת הקריירה הניהולית כפועל יוצא של ביצועי העובדים.

לא יודע עד כמה מנהלים בכלל מודעים לכך, אבל הקריירה וההצלחה העסקית שלהם תלויה, לא מעט, בביצועי העובדים. מנהלים נדרשים לתכנן, לארגן, לגייס עובדים מתאימים, לאפשר להם להביא לידי ביטוי את היכולות המקצועיות, לשפר את עבודת הצוות, להשקיע בפיתוח מקצועי, לעשות הכל נכון ועדיין… לזכור שלפעמים מה שקובע הוא השפיץ של הנעל. המזל, הנסיבות או גורם אחר שקשה לשים עליו את האצבע.

בייעוץ הניהולי, יש מקום לדון בסיטואציית התלות בעובדים, כיצד מנהלים מגיבים אליה, כיצד הם מנהלים אותה, איזה חופש התלות הזו מאפשרת להם כמנהלים, כיצד היא משפיעה על תפקודם ועוד. חשוב לחדד נקודות אלה, שלא מעט מנהלים, אינם מודעים להן. תובנות יאפשרו איכות ניהול טובה יותר.

ניהול הוא מקצוע מורכב מאוד. הנחת היסוד שלמנהלים יש שליטה מלאה במצב, דורשת חשיבה מחדש.
תשאלו את זינדין זידאן.

Top