בקומבינות תעשה לך רווחים.

by yossikoren

בקומבינות תעשה לך רווחים.

by yossikoren

by yossikoren
זמן קריאה < 1 דקה

בסוף השבוע פורסם שמתקיימת חקירת מצ”ח בחשד שבית הספר למנהיגות בחיל האוויר שילם כספים על שעות הרצאה שלא התקיימו בפועל. אני מקווה ומייחל שלחשדות לא יהיה בסיס ויסתבר שמדובר בסה”כ בטעות.

אבל…

כל מי שמכיר את תחום הייעוץ הארגוני, עלול להיתקל בהצעות מהסוג הבא:
כיוון שאנחנו לא מסוגלים/יכולים לשלם את הסכום אותו אתם, היועצים, דורשים וכיוון שאנחנו רוצים לעבוד אתכם, בוא נעשה את הדיל הבא. אתם תדווחו על מספר שעות גדול יותר ממה שתעבדו בפועל, חלק מהשעות תהיינה שעות כתיבת חומרים ועוד ועוד רעיונות יצירתיים שיאפשרו לנו לשלם לכם את הסכום שביקשתם.
במילים אחרות תקמבנו את המערכת כדי לקבל את מה שמגיע לכם. זה כמובן אף פעם לא נאמר בגלוי. אלא במשתמע.

למה?
למה צריך לעבוד בצורה כזו?, מדוע אי אפשר לקבוע תעריפים ראויים ליועצים, כאלה שיכבדו את את הלקוח ואת היועץ, כאלה שיהיו הוגנים, ראויים ומכבדים את הניסיון והוותק של היועצים ואת האתגר המקצועי שהלקוח מציב בפני היועץ. מדוע צריכים לקמבן את המערכת, בעצם את עצמנו כדי לקבל את מה שמגיע לנו?

נקודה נוספת.
לא פעם, הסוגיות שיועצים עוסקים בהן נוגעות לאתיקה, ניהולית ומקצועית. אין לי מושג איך אפשר לגשר על הפער הזה בין המסרים של המערכת תקמבן כדי לקבל את מה שמגיע לך ובין הסוגיות הייעוצית הנוגעות לאתיקה ויושרה ניהולית. כיוון שיועצים הם אנשים מוכשרים ויצירתיים אני משוכנע שהם ימצאו דרך לגשר על הדיסוננס הזה. אם תעלה הצעת כזו.

כמו שאמרתי, חבל. אני בטוח שכל הלקוחות והיועצים ישרים, הגונים ופועלים עפ”י החוק. ואם יש הצעות כאלה הן נדחות על הסף.

Top