זוהי הקריאה האחרונה למשרדי עורכי הדין…הטיסה לעתיד ממריאה…

by eplaceyossi

זוהי הקריאה האחרונה למשרדי עורכי הדין…הטיסה לעתיד ממריאה…

by eplaceyossi

by eplaceyossi
זמן קריאה 2 דקות

altman wiel מפרסמים אחת לשנה, בארצות הברית (בארץ כמובן שאין צורך בסקרים, כולם יודעים הכל) תמונת מצב על משרדי עורכי הדין.
בסקר האחרון שפורסם לפני מספר חודשים ומתייחס לשנת 2015 עולה תמונה עגומה ביותר ביחס למוכנות משרדי עורכי הדין לשינויים העתידים להתרגש עליהם.
תקצר היריעה מסקירת השינויים בפניהם עומדים משרדי עו”ד. טכנולוגיה, שינויים בדפוסי העבודה ועוד ועוד יטלטלו את עולם משרדי עו”ד.

כמה נתונים על קצה המזלג: (כל הנתונים מסכמים את הדרוגים הגבוהים 8-10)
1.עד כמה רציניים משרדי עו”ד ביחס לשינויים בפעילות העסקית שלהם והצעת ערך מוסף משמעותי ללקוחות – 10.5% מהמשרדים דרגו את עצמם בציונים 8-10. כלומר עושים ככול יכולתם.
2. מדוע המשרד שלכם אינו עושה יותר ביצירת שרותי ערך ללקוחות?. 64.4% השיבו כי השותפים הבכירים מתנגדים לשינוי, 59.1% ציינו כי הלקוחות אינם דורשים זאת.
3. מה רמת הביטחון שלך ביכולת המשרד שלך להתאים עצמו לשינויי הנדרשים?. רק 31.5% ציינו כי הם בטוחים שהמשרד שלהם יוכל להתאים עצמו לשינויים אלה.
4. איך היית מדרג את רמת הערנות של השותפים לשינויים המתרחשים בשוק משרדי עו”ד?. רק 14.3% ציינו כי השותפים שלהם ערים לשינויים בשוק בו הם פועלים.
5. איך היית מדרג את יכולת השותפים להתאים עצמם לשינויים ההולכים וקרבים? רק 8.9% ציינו כי השותפים יהיו מסוגלים להתאים עצמם לשינויים בשוק בו הם פועלים.

וכך הלאה וכך הלאה. אני חושב שהתמונה מאוד ברורה. ומטרידה.

יש לא מעט סיבות לתמונת מצב זו.
תחום ומקצוע שמרניים, שותפים שמרווחים הרבה, מאוד ולא מוכנים לשינוי, האמונה שמה שהיה הוא שיהיה, רובם מעדיפים להסתכל על היום ולא על המחר, האינדוקטרינציה לעשות שעות ועוד שעות ועוד שעות לחיוב לקוח. דיונים אסטרטגיים?, חשיבה על העתיד? פעולות הנתפסות כבזבוזי זמן, מה שחשוב בישיבות זה האם דוידסון כבר שילם את השכר טרחה וכמה אפשר לחלק לשותפים החודש.

אז אולי דוידסון שילם את שכר הטרחה ויהיה מה לחלק לשותפים החודש… אבל העתיד כבר כאן. הוא לא ממתין שעורכי הדין ימצאו את הזמן לדון בו.

הטכנולוגיה, האפליקציות והרובוטים מתחילים להחליף פעילויות אנושיות וזה מגיע גם לתחום עריכת הדין. בסקר, ממנו הבאתי את הנתונים, נמצא שלמעלה מ – 80% מהעונים מוטרדים מכך והטכנולוגיה לא הולכת להיעלם. להפך. אם עורכי הדין חושבים שמתחמי עבודה כמו wework, עבודה מהבית, פרילנסרים ועוד הן תופעות חולפות הם טועים. התופעות האלה כאן כדי להישאר. אם זה המצב, מדוע יש צורך לשכור משרדים מפוארים בעשרות או מאות מליוני שקלים (חוץ מהאגו)?.

אובר מייתרת את נהגי המוניות, אמזון מייתרת את הסופרמרקטים, קיקסטארטר ופינסצ’יין מתחילים לייתר את הבנקים. משרדי עורכי דין חושבים שאם יתמזגו זה יפתור להם את הצורך להתמודד טוב יותר עם העתיד. זה כמו שמוניות הקסטל מתמזגים עם מוניות גורדון כדי להלחם באובר.
בהצלחה.

וכדי לסיים בטון קונסטרוקטיבי. מתי בפעם האחרונה קיימתם פגישת שותפים בכירים שעוסקת בשינויים המתרחשים בתחום בו אתם עוסקים, בחינת ההשלכות על פעילות משרדכם, וביצוע פעולות נדרשות כדי להתאים את המשרד למציאות של מחר?
אם לא עשיתם זאת, זו ההזדמנות לקיים פעילות כזו. תחזרו מחופשת הקיץ, תכנסו ישיבת שותפים שדנים בה רק בדבר אחד. העתיד.
אשמח לסייע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Top