מקום טוב יותר

by eplaceyossi

מקום טוב יותר

by eplaceyossi

by eplaceyossi
זמן קריאה 2 דקות

שנת תש”ע עוד מעט עוברת. כמו כולם, גם אני עסוק בסיכומים, על מה היה במהלך השנה האחרונה.

כשאני בוחן את תוצאות עבודתי בשנה האחרונה אני יכול להצביע על כיוון אחד ברור. כול הלקוחות שעבדתי אתם נמצאים במקום טוב יותר מהשנה הקודמת.

עובד שמונה לתפקיד מנהל והיה צריך להבין איך ומה עושים בתפקיד החדש. איך מתנהלים באוויר הפסגות שהתחיל לנשום. איך מנהל עובדים, איך מתנהל מול ממונים ועמיתים. לאחר סדרת פגישות עולה שהמנהל החדש, התחיל להתאקלם במסגרת החדשה יודע להתנהל טוב יותר עם עובדים ומתנהל בהצלחה עם הממונים אליו. (הצורך המרכזי שלו שאיתו הגיע לייעוץ).

מערכת ארגונית שבמהלך השנה האחרונה עשתה שינוי מדהים. הטמיעה ERP לומדת להתנהל עם תקציב ומדדי ביצוע (KPI), מערכת היחסים בהנהלה שופרה ללא הכר. התוצאות העסקיות מתחילות לעמוד בציפיות.

בשני ארגונים אחרים גובשו מבנה ארגוני, תהליכי עבודה וחשיבה תוצאתית. ארגון הארגונים אפשר למנהלים להיות ממוקדים יותר בנושאים ניהוליים  ופחות בנושאים תפעוליים גרידא, תוך העצמת דרגי הביניים.

בארגון נוסף שחווה קיץ עמוס במיוחד, נבנה תהליך גיבוש צוות מנהלים בדרג הביניים שנשא את עיקר המעמסה על כתפיו. התוצאה הייתה מעל ומעבר לציפיות ביכולת להתמודד בהצלחה מרבית עם מגוון המטלות שעמדו בפניו.

לא הכול היה ורוד. היו קשיים בדרך, היו לא מעט בעיות. אבל זה טבעו של תהליך שיפור ביצועים. הוא נוגע בנקודות המשמעותיות שמאפשרות בסופו של דבר לארגונים ולמנהלים העומדים בראשו להיות טובים יותר, תחרותיים יותר ורווחיים יותר.

במה לא עסקתי השנה? בקורסים חסרי משמעות למנהלים, סדנאות מדף, או בהדרכות אווירה ומצב רוח שאין מאחוריהן תהליך משמעותי של שיפור ביצועים.

אני יכול להסתכל על השנה החולפת בסיפוק גדול. כמי שעובד לא מעט שנים במקצוע, לקחתי על עצמי משימה לא פשוטה. להביא ערך מוסף לכל לקוח שבחר לעבוד איתי. לעזור לו להיות טוב יותר ממה שהיה לפני שהחל בייעוץ. בשנה החולפת בהחלט עמדתי בייעוד שלקחתי על עצמי.

ואיחולים לשנה הבאה?
שפשוט תהייה שנה טובה. שנה של צמיחה, שיגשוג, התפתחות ולקוחות טובים (הרבה). בסוף השנה הבאה נהייה במקום טוב יותר, אישי, מקצועי וארגוני.

שנה טובה

One Comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Top