תראו אותם תחשבו עלינו.

by eplaceyossi

תראו אותם תחשבו עלינו.

by eplaceyossi

by eplaceyossi
זמן קריאה 2 דקות

בירחון דה מרקר של חודש נובמבר מתפרסם מאמר של סיון קלינבייל על השינוי המהותי שעובר על סמנכ”לי שיווק.
בסוף המאמר מופיעה הערה שהכותבת מובילה יחד עם פרופסור ברק ליבאי קורס שיווק בהכשרת מנהלים במרכז הבין תחומי. אחרי ההערה הזו וגם עם ננקה אחוז מסוים של שאינטרסנטיות, המאמר מרתק לקריאה כי הוא מצביע על שינוי משמעותי בתפקיד סמנכ”ל השיווק בארגון. מניהול מותג וקושי לעבוד עם נתונים כמותיים כי לא תמיד אפשר להשיג, לצורך לנהל מספר רב של זירות טכנולוגיות כולן או רובן מדידות וניתן להגיע בקלות רבה להגיע ל – ROI. הצורך לעבוד בצמוד ל – IT הארגוני, להגדיר צרכים, יכולת לקבל נתונים ומהר ומתוכם לגזור החלטות.

עפ”י המאמר, יותר ויותר מנכ”לים בחברות אמריקאיות מבינים שניתן לדייק ולקבל נתונים על פעולות שיווק, כיצד הן תורמות לחברה ועוד. מסתבר שקצב תחלופת סמנכ”לי השיווק בארצות הברית גבוה. אפילו גבוה מאוד. מנכ”לים דורשים יותר ממנהלי השיווק שלהם, בעיקר הם נדרשים להקפיץ את הארגון בממשק טכנולוגיה – שיווק. מנהלי שיווק שרובם הגיעו מתחומי התקשורת ופסיכולוגיה, מתקשים, לא פעם לספק את הסחורה.

ועכשיו למשאבי אנוש.
אם משאבי אנוש חושבים שדרישות אלה יעצרו רק במשרות סמנכ”לי שיווק הם טועים.
גם אנשי משאבי אנוש נדרשים לחשוב כמותית. חשיבה שתאפשר להם לדייק יותר בפעילות שהם עושים. בחישוב שעשיתי קורס פיתוח מנהלים ל – 15 עולה קרוב ל  – 150,000 ש”ח וזה בערכת חסר גדולה מאוד. הקורס מתקרב בעלויות הכוללות שלו ל – כפול מזה אם לא יותר. עכשיו נשאלת השאלה האם יועצים, מנהלי משאבי אנוש והדרכה מסוגלים להציג ROI על ההשקעה הזו למנכ”ל, למנהלים הבכירים בארגון. אפשרי כן, האם זה נעשה, לא בטוח.

עולם העבודה עובר שינויים לרוב. אנשי משאבי אנוש, הדרכה ויועצים ארגוניים צריכים לסגל לעצמם דפוס חשיבה חדש, כמותי, כזה המבין את אילוצי המנכ”ל וההנהלה והעולם בו הם פועלים, כדי שנמשיך להיות רלבנטיים בעולם עסקי, תזזיתי שעסוק באופן תדיר בצמצום עליות, חיסכון ודרישה מתמדת להוכחת ערך.

בתמונה: חישוב (גס) של עלויות קורס פיתוח מנהלים ל – 15 משתתפים. משך הקורס – 15 יום.

%d7%a4%d7%99%d7%aa%d7%95%d7%97-%d7%9e%d7%a0%d7%94%d7%9c%d7%99%d7%9d

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Top