אז כמה תוציאו על תכניות הדרכה ב – 2017?

by eplaceyossi

אז כמה תוציאו על תכניות הדרכה ב – 2017?

by eplaceyossi

by eplaceyossi
זמן קריאה 2 דקות

בלא מעט ארגונים, משאבי אנוש מתחילים להיערך לקראת השנה הבאה. ההכנות יתפסו תאוצה אחרי החגים. לקראת סוף השנה יתבקשו משאבי אנוש, שעבדו קשה על התכנית, להגיש לאישור ההנהלה את פעילות ההדרכה שתכננו. בין השאר התכניות שיוגשו יהיו, קרוב לוודאי, גם הרבה מאוד תכניות הדרכה לפיתוחי מנהלים, מנהיגות ועוד.

עפ”י נתונים שפורסמו בירחון TRAINING בארצות הברית, הוצאות ההדרכה, שרותים ומוצרים עמדו בשנת 2015 על כ – 70 מליארד דולר, לא פורט הסכום שהוקצע לפיתוחי מנהיגות ומנהלים. עפ”י ממצא אחר המובא במאמר שיפורסם ב – HBR באוקטובר 2016 חברות הוציאו סכום כפול ויותר של כמעט 160 מיליארד דולר על הדרכות והסה”כ העולמי עומד על כ- 356 מיליארד דולר. סכומים נכבדים למדי.

יחד עם זאת, המאמר מנסה לבחון האם ההשקעה מצדיקה את התוצאה. האם ההדרכה מביאה ערך מוסף משמעותי לארגונים. התשובה. ממש לא. רק אחד מתוך 4 מנהלים ציינו כי להדרכה יש ערך ומביאה תועלת לארגון. ממצא זה נתמך גם ע”י עבודות של מקנזי ודלוייט.

אותי הממצאים האלה לא מפתיעים. כתבתי על זה לא מעט. כאןכאן כאן וכאן.

התזה המרכזית במאמר ב – HBR, מאוד פשוטה. הדרכות ניהוליות/מנהיגויות הן כמו זרעים. אם הקרקע הארגונית לא בשלה לתמוך בקליטת הזרעים ע”י יצירת אפשור, פתיחות, מוכנות ואווירה של קבלה, אין סיכוי לזרעים  להיקלט ולצמוח בארגון.
יותר מידי פעמים שמעתי את המשפט: טוב סיימנו את ההדרכה, עכשיו נלך לעבוד. או טוב זה היה בהדרכה, עכשיו חוזרים לעולם האמתי. כשהמשפטים האלה נאמרים ברור לי לחלוטין שהמשתתפים ואני בזבזנו זמן יקר, הארגון בזבז כסף, לחינם. הרבה מאוד כסף.

ההדרכות שלא מביאות ערך ואינן תורמות לאפקטיביות הארגונית פוגעות לא רק בצד הפיננסי של הארגון אלא גם בצד המיתוגי של משאבי אנוש שנתפסים כמרכז עלות ולא כמרכז רווח. לא מעט מנהלי משאבי אנוש נאבקים לתפוס את מקום ליד שולחן ההנהלה, להוות קול משמעותי לא רק בארגון ימי כיף, חוויה וכאלה אלא להיות מוביל אסטרטגי.
(למי שרוצה להבין יותר מומלץ לעיין בעבודות של פרופסור דייב אולריך על מקום משאבי אנוש בארגון).

לפני שמוציאים לפועל תכניות הדרכה, מנהיגות, ניהול, עבודת צוות ועוד, יש צורך לבנות, לגבש ולהסכים על ערכים ותרבות הארגונית שיתמכו בנושאים המוקנים בהדרכות.
אחרת…חבל על הזמן, הכסף, האנרגיה והמשאבים הרבים המושקעים בהדרכות.

נקודה אחרונה. אין לי ספק שהרבה יותר קל להוציא לפועל תכניות הדרכה בתחום הניהול, המנהיגות, השרות ועוד, מאשר להשקיע בגיבוש ערכים ותרבות ארגונית שתאפשר לגישות שעולות בהדרכה להתקיים בארגון.

יחד עם זאת, הבחירה בדרך הקלה עולה לארגון ולאנשי משאבי אנוש ביוקר רב.

בהצלחה בבניית תכניות העבודה לשנת 2017.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Top