אז מה חסר לנו…מפתחות להצלחה בפיתוח מנהלים.

by yossikoren

אז מה חסר לנו…מפתחות להצלחה בפיתוח מנהלים.

by yossikoren

by yossikoren
זמן קריאה 2 דקות

הסקר השנתי שערך ירחון TRAINING מצא שתקציב ההדרכה הכולל, בארצות הברית, עמד בשנת 2016 על 70.6 מיליארד דולר. יש בסקר פילוחים רבים אבל, אין פירוט על החלק היחסי המוקדש לפיתוחי מנהלים. (המלצה חמה, שווה לעין בסקר כדי להבין כיוונים, מגמות ודגשים שארגונים בוחנים). בואו נניח, לצורך העניין, ש – 20%-25% מהתקציב הולך לפיתוח מנהלים ברמות הארגוניות השונות. מדובר בסכום מכובד למדי.

כשמשקיעים סכומים כאלה, נשאלת השאלה איך מפיקים את המיטב מהתקציב וההשקעה בפיתוחי מנהלים כדי להשיא ערך לארגון.

הבעיה
אתמול התפרסם מאמר של חברת מקנזי שעוסק בסוגיה, מה חסר לפיתוח מנהלים.
לטענת מקנזי, תעשיית הספרים, ההרצאות, הכנסים והסמינרים בתחום הניהול עומדת על כ – 50 מיליארד דולר. יחד עם זאת התוצאות מאכזבות. הם מצטטים סקר של ירחון פורצ’ן שבו רק 7% מהמנכ”לים חושבים שהכשרת המנהלים נותנת מענה לאתגרים הגלובליים בפניהם ניצבים ארגונים. רק 10% מהמנכ”לים שענו על הסקר, טוענים שלתוכניות פיתוח המנהלים יש אימפקט ברור על התוצאות העסקיות. ממצאים לא משהו.

הפתרון
מקנזי שאלו מנכ”לים, מה נדרש יותר ומה נדרש פחות בתוכניות פיתוח המנהלים.
הממצאים מורים שיש יותר מ – 40 פעולות לביצוע כדי להגדיל ב – 80% את הצלחת התוכניות שעוסקת בפיתוח מנהלים.
במאמר יש מטריצה המציינת את הפעולות החשובות ביותר שניתן לחלק אותן לארבע חלקים.
1. מיקוד בהתנהגות הניהולית מנהיגותית הרצויה ותלויית קונטקסט.
2. פיתוח ניהולי הממוקד בממשקי עבודה חוצי ארגון.
3. מערכת המאפשרת למידה והתנסות בהתנהגויות ומיומנויות חדשות והתורמות לניהול ומנהיגות טובים יותר.
4. בניית מערכת תמריצים המתגמלת התנהגויות ניהוליות ומנהיגותיות רצויות.

ההשלכות
בעולם תזזיתי, חסר יציבות, הפתעות חדשות לבקרים ושינויים מתמידים, מנהלים נדרשים, לגלות גמישות, יכולת התאמה והובלת שינויים. הם נדרשים להסתגל למצבים חדשים שוב ושוב. כדי שמנהלים יוכלו לעמוד בציפיות אלה הם צריכים להיות בעלי מודעות עצמית גבוהה, הכרה ביכולות בעוצמות ובנקודות הדורשות חיזוק. עפ”י המאמר של מקנזי, מנהלים בעלי יכולות ותכונות אלה הסיכוי שלהם להצליח להוביל ארגון בתנאי וודאות גבוה פי ארבע ממנהלים שנעדרים תכונות אלה.
תוכניות פיתוח מנהלים חייבות מחד, לשקף את המציאות המשתנה חדשות לבקרים ומאידך, להקנות למנהלים את היכולות, הכלים והמיומנויות לסייע להם לתרגם מציאות זו לאסטרטגיה שניתן לתקשר אותה עד לאחרון העובדים.

המלצות
מנהלי משאבי אנוש, הדרכה ופיתוח ארגוני (וגם יועצים) – תבדקו אם המנכ”לים והמנהלים שלכם שבעי רצון מהיחס בין ההשקעה התמורה בתוכניות פיתוח מנהלים אצלכם בארגון. אם כן, אתם בכיוון הנכון. אם אתם שומעים ספקות, תהיות, אי וודאות ועוד. כנראה שהגיע הזמן לחשב מסלול מחדש.

Top