איך גורמים לעובדים לאהוב אופרה

by eplaceyossi

איך גורמים לעובדים לאהוב אופרה

by eplaceyossi

by eplaceyossi
זמן קריאה 2 דקות

קבוצת עיצוב היא החברה המובילה בארץ בתחום תשתיות לאירועים. מי שרוצה להכיר ולדעת יותר על החברה יכול לקרוא מאמר שכתבתי ופורסם בירחון משאבי אנוש. ניתן להוריד אותו מכאן.

בימים אלה עסוקה החברה בהקמת התשתיות לאופרה נאבוקו, למרגלות המצדה. מדובר במבצע תכנוני, לוגיסטי ותפעולי רחב היקף הנעשה פעם ראשונה בישראל. מזה מספר חודשים עובדים מנהלי ועובדי החברה ללא לאות על הפרויקט הן בתחום התפאורה והן בתחום התשתיות.

באחת מישיבות ההנהלה האחרונות עלתה השאלה כיצד ניתן לחבר את העובדים, הנמצאים כל היום במחסן, במפעל ובאתרי ביצוע אחרים, ליכולות החברה, לאיך נראית התוצרת הסופית בשטח. לאפשר להם להתגאות בעבודתם וליצור הזדהות גדולה יותר עם הארגון.

הפתרון שנמצא – לקיים סיור של העובדים באתר למרגלות המצדה בו אמורה להתקיים האופרה. אתמול הייתי ביחד עם העובדים בסיור.
במילה אחת מרשים, בשתי מילים מרשים מאוד.

העובדים ראו במו עיניהם איך נראית התוצרת הגמורה, שהם מוציאים משער המפעל, בשטח. מדוע חשוב להקפיד במפעל על כל פרט, עבודתם קיבלה משמעות חדשה. אפשר היה לשמוע קריאות התפעלות וגאווה על העשייה. את הסיור ליוו הרצאות והסברים של הגורמים שהקימו את האתר ופגשו בפעם ראשונה את העובדים שהיו אחראים לבניית התפאורה במפעל.

למה זה חשוב?

אחת השאלות המרכזיות שעולם הניהול עסוק בהן הוא הצורך לייצר ENGAGEMENT. כלומר לחבר את העובדים לארגון, לגרום להם להזדהות, וליצור תחושת שייכות למערכת בה הם עובדים.

הסיבה מדוע עולם הניהול עסוק בשאלה הזו ניתן למצוא בממצאי המחקר של חברת גאלופ שפורסם ב – BUSINESS WEEK. בחברת BEST BUY עליה של עשירית האחוז במדד ה – ENGAGEMENT הוסיף 100,000$ מכירות, לסניף, לשנה.

עובדים שמחוברים לארגון הם עובדים אכפתיים יותר, מעורבים יותר, הלוקחים יותר אחריות, “מגדילים ראש”. עובדים כאלה, ישימו לב לתקלות ובעיות לפני ותוך כדי היווצרותן ולא אחריהן, הם יפגינו יותר מעורבות וייעשו לא פעם את ההבדל בין הצלחה לכישלון.

הביקור באתר העבודה של האופרה, במצדה, גרם לסיפוק רב בקרב העובדים ויכולת להתגאות בעבודתם. זהו צעד ראשון ואחד מתוך רבים שצריך לעשות כדי ליצור ENGAGEMENT בין העובדים לארגון.

080

במת האירוע על רקע מצדה

10 Comments

  1. בדיוק הייתה כתבה בדה מרקר ראיון עם גאי קוואסאקי השבוע.
    בכתבה הוא כותב שצריך לצקת בחברה ובעובדיה תחושה של ” ליצוק משמעות לעולם ”
    אני עדיין חושבת עד כמה זה תמיד ישים, לחשוב שפעילות כל חברה יוצרת משמעות לעולם, אבל נראה לי שזה מתקשר למה שאתה כותב:
    ביקור של כלל העובדים באתר מרכזי של פעילות כיום בחברה- עיצוב התפאורה/במה/מקום של אופרה נבוקו במצדה, זה יוצר תחושה של אני לא רק בורג קטן במערכת, אלא אני תורם לחלק מתמונה גדולה הרבה יותר וזה נותן השראה.
    תודה.
    http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20100524_1170110

  2. לחיים
    תודה על תגובתך.
    יחד עם זאת הבלוג והאתר אינם מיועדים לפרסומות ולכן תגובתך הוסרה.
    עמך הסליחה.
    במידה ותבחר להגיב עניינית ועם קשר לפוסט אשמח לפרסם את התגובה.
    יום טוב
    יוסי

  3. הי יוסי,
    סיפור מדהים ומעורר השראה…

    גם אני, בעבודה מול ארגונים, נתקלת המון בנושא זה של שיתוף העובד ה”קטן
    ועדכונו לגבי מה התפקיד ה”קטן” שהוא עושה תורם להצלחת החברה. באחת הסדנאות שלי, בעקבות תרגיל הולכת עיוור (בהכנת קיש :-)) אחת העובדות אמרה, שגם לעיתים בעבודה היא מרגישה כמו עיוורת, כי היא עושה רק את הפעולה הקטנה, ואין לה מושג, לאן זה ממשיך, איך זה תורם…

    למזלנו (למזלה, למזל הארגון כולו..), המנהלת שלה השתתפה גם כן באותה הסדנה והיתה לה האפשרות לקבל משוב אפקטיבי ואמיתי מעובדת שרוצה לתרום ולעשות יותר….

    הפוסטים שלך מאוד מעניינים

    המשך בכתיבה, כולנו נהנים ולומדים מהם

    תודה

    נילי

  4. יוסי,
    אכן חשוב מאין כמוהו. זה אחד העקרונות שמופיעים גם ב- “גנג הו” של בלנצ’רד: לתת משמעות והקשר לעשיה. העקרון הזה קיים גם ביהדות שעל פיה, לכל אחד מאיתנו חלק ואחריות בתיקון העולם.
    תודה על השיתוף מעורר ההשראה.

    יובל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Top