איך להיות טובים. יותר.

by eplaceyossi

איך להיות טובים. יותר.

by eplaceyossi

by eplaceyossi
זמן קריאה < 1 דקה

SIX DICIPLINES הוא אתר המתמקד בהטמעת מצוינות עסקית בארגונים. בבלוג שלהם מופיעים לא פעם פוסטים בנושא.
הפרסום האחרון שלהם מציג מחקר ובו הם מנסים לבדל מאפיינים של ארגונים וחברות בעלי ביצועים עסקיים הטובים מהשאר. הם מצאו 5 מאפיינים מרכזיים:
1. צוות הנהלה. ישנם שני פרמטרים מרכזיים בנושא זה. הראשון היכולת של צוות ההנהלה לקבוע חזון ברור והפרמטר השני היכולת של צוות ההנהלה ללוות מקרוב פרויקטים אסטרטגיים של הארגון. הם ציטטו את אחד הלקוחות שלהם שאמר “העובדים הולכים בעקבות ההנהלה ולא הולכים לאן שההנהלה מצביעה”. משפט מאוד נכון שמן הראוי לזכור.
2. היכולת לגייס ולשמור על כוח אדם מקצועי ואיכותי. מציאת עובדים טובים, הנעתם, יצירת זיקה בינם ובין הארגון וחיבור למטרות הארגון הם אחת מהמפתחות המרכזיים המבדילים בין ארגונים טובים לפחות טובים
3. משמעת תכנונית. חשיבות התכנון והמיקוד העסקי הם עוד משתנה שיוצר הבדל בין ארגונים לארגונים טובים. לא התוכנית היא הרלבנטית אלא תהליך התכנון, היכולת לראות ראייה מערכתית מחד, ומאידך לרדת לפרטים, להיות מסוגל להבין את המכלול. 
4. שימוש מושכל בטכנולוגיה. ארגונים שיודעים לשלב את הטכנולוגיה בשרותים שהם מציעים כמו גם לשרת את האסטרטגיה העסקית שלהם יוצרים פער מול ארגונים אחרים. 
5. מערכת יחסי אמון אפקטיבית. הלקוחות מחפשים ספקים שניתן לסמוך עליהם ולבטוח בהם. מערכות יחסים המבוססות על אמון הן פנימי (בתוך הארגון) והן חיצוני (עם הלקוחות, הספקים ולפעמים גם עם המתחרים) הם ארגונים שמצליחים יותר ביחס לאחרים.

כשקראתי את הפוסט לא הופתעתי. אין שם שום דבר חדש שלא ידענו. מצד שני, למרות שכולם יסכימו על החמישייה שעושה את ההבדל, כמה לא פשוט ליישם את העקרונות האלה בארגונים. זה הפער בין לדעת ובין ליישם. 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Top