המשבר כהזדמנות לצמיחה

by eplaceyossi

המשבר כהזדמנות לצמיחה

by eplaceyossi

by eplaceyossi
זמן קריאה 2 דקות

stew friedman פרופסור באוניברסיטת וורטון בפנסליבניה, מנהל תוכנית המנהיגות של בית הספר היוקרתי כותב על הצורך של מנהיגים וארגונים לנצל את המשבר הנוכחי כדי להפוך להיות טובים יותר. טובים יותר בכל מימד: אישי, ארגוני וחברתי.

ארגונים ומנהלים הנמצאים בעיצומו של משבר, עצום מימדים כמו המשבר הנוכחי, פועלים לרוב בשני מישורים האחד, ניסיון להקל על תזרים המזומנים באמצעות פיטורים והידוק תקציבי, והשני ע”י שיווק אגרסיבי ומכירות אגרסיביים.

אם נמשיך את הקו החשיבה של פרופסור פרידמן קיים מימד נוסף שיש לתת עליו את הדעת. שיפור התהליכים הפנים ארגוניים. מנסיוני, רב השנים, כיועץ ארגוני מצאתי לא פעם כי הרבה מאוד כסף “זרוק על הרצפה” בגלל תהליכי וממשקי עבודה שאינם מסונכרנים. בעת שיגשוג וצמיחה אין תמיד זמן ואנרגיה לעסוק בנושאים אלה כיוון שאינם לוחצים מספיק על השורה התחתונה במאזן. וחוץ מזה למי יש זמן השוק בוער וחייבים לספק לו מענים.

כיום, בתקופה הקשה העוברת על ארגונים זהו כורח המציאות להתחיל לבחון תהליכי עבודה וממשקי עבודה פנימיים כמו הקשר בין אחזקה וייצור, בין ייצור למכירות, בין שרות לקוחות לייצור ועוד ועוד ממשקי עבודה הדורשים בחינה ושיפור.

לקוח שלי, שביצע השבוע בחינה של תהליכי וממשקי עבודה, גילה כי הוא מפסיד כסף רב, באחד ממנועי הצמיחה המרכזיים שלו, בגלל בעיות “קטנות” של חוסר תאום, חוסר ציוד (שעלותו זניחה ביחס לתועלת שיביא אם יהיה בנמצא) ותכנון לקוי של עבודה. שיפור תהליכים פנימיים אלה יביא לעלייה בתזרים המזומנים וברווח. זוהי דוגמא אחת מיני רבות שניתן למצוא בכל ארגון.

מטבע הדברים בימים אלה, מרבית האנרגיה הניהולית מופנת החוצה כדי לקדם מכירות. יחד עם זאת הנהלה שרוצה לצלוח את המשבר בשלום צריכה לבחון גם את התהליכים הפנימיים בארגון. היא תגלה שם הרבה מאוד כסף שמסתתר במה שנקרא תהליכי וממשקי עבודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Top