חברה בשינוי – עיצוב תרבות ארגונית בכלל פיננסים

by eplaceyossi

חברה בשינוי – עיצוב תרבות ארגונית בכלל פיננסים

by eplaceyossi

by eplaceyossi
זמן קריאה 2 דקות

אינני יודע אם טל רז יצליח לעשות את השינוי אותו הוא מעוניין להוביל בכלל פיננסים, יתכן והידיעה הזו היא לא יותר ממסע יחצנות מתוזמר היטב. אבל הרושם שלי הוא שטל רז עושה את הדברים הנכונים.

טל רז, אם אני מבין ומנתח נכון, מנסה לעצב תרבות ארגונית אחרת בכלל פיננסים. זהו אחד מתפקידיו המרכזיים של המנכ”ל – עיצוב תרבות ארגונית שתתמוך בהשגת תוצאות עסקיות מיטביות לחברה.

כמה מילים על תרבות ארגונית:
שיין מגדיר תרבות ארגונית כאוסף של התנהגויות ופעולות שעבדו בעבר שהופכות להיות חלק בלתי נפרד מהוויית החברה ודפוס פעולתה. אריה סקופ בספרו המנהל הממוקד מגדיר תרבות ארגונית במילים: איך אנחנו מתנהגים כשאף אחד לא מסתכל עלינו.
לתרבות ארגונית משמעות קריטית בהצלחתה של החברה כיוון שהיא קובעת את הדפוסים המרכזיים בהתנהגותה ועד כמה קל או קשה לה להשתנות, איך היא מנוהלת, מתנהלת ופועלת איזה שרות היא נותנת ללקוחותיה, עובדיה, ספקיה ועוד ועוד.

אם אני מבין נכון, מה שטל רז מנסה לעשות בכלל פיננסים הוא לשנות את מנגנון ההפעלה של החברה. כמה החלטות שלו מאוד מצאו חן בעיני:
להפסיק לענות למיילים וSMSים תוך כדי ישיבות. זו אחת הרעות החולות של ישיבות בימינו.
לשלוח את החומר לפני הישיבה למשתתפים כדי לחסוך זמן.
תלבושת אחידה לאנשי השטח.
הכנסת שעונים לחדרי הישיבות וצמצום זמן הישיבות ל – 50 דקות.

על פניו נראה שהוא מנסה, באמצעות שינוי ריטאולים, לשנות את תרבות החברה. ההתחלה ניראת מבטיחה וזו הכיוון הנכון. אם יסתפק בזה ספק אם זה יצליח. אם ישנה את חזון וערכי החברה ויתרגם אותם לדפוסי פעולה ועבודה תוך מתן דוגמא אישית שלו ושל מנהליו, יש סיכוי גדול שהמהלך אותו הוא מוביל יצליח. ההתחלה ניראת מבטיחה. אבל זו ריצה למרחקים ארוכים.

כיועץ שליבת עיסוקו היא הובלת תהליכי שינוי בארגונים יש כאן CASE STUDY מעניין ומרתק של שינוי. 
יהיה מעניין לראות האם יצליח.

4 Comments

  1. הי יוסי,
    יופי של פוסט! בהחלט מסכים עם כל מה שרשמת.
    אשמח לקרוא עוד פוסט על תרבויות אירגוניות בחברות שונות ברחבי העולם
    אשמח אפילו יותר לשמוע על תרבויות שכאלה בישראל

    תודה

  2. יוסי שלום
    מעניין.. אני דווקא קראתי את הכתבה הזו בעיתון ומארתי לעצמי:”אוי ואבוי,.. אני לא יודעת כמה זמן הוא שם, אבל לבוא כחדש וישר להנחית גזירות חדשות עלול ליצור אנטגוניזם מאד גדול. גם ככה אני מניחה שישנם חששות, בוחנים אותו בשבע עינים. ואפרופו שינוי תרבות ארגונית- זה הדבר החארון שנעשה ע,י גזירות.. זה נעשה בתהליך ארוך מאד של הטמעה, תיקשור, רשימה ועוד
    גם אם הרעיונות נשמעים תיאורטית טובים,הם צריכים להיות טובים למקום ולרוח- אם הם לא מתאימים למציאות או יש להם מחירים של התנגדות, או לא יוטמעו כראוי-הרי שאינם טובים…

  3. ואלי
    מעניין איך אותה כתבה יכולה ליצור שתי השקפות מנוגדות. 🙂 אני מניח שגם בכלל פיננסים לא כולם אוהדים את מה שטל רז מנסה לעשות.
    כשארגון נמצא במשבר או חייב שינוי מהיר לא תמיד יש זמן לבצע את התהליך עפ”י הספר. יש גם יתרון בסוג כזה של עבודה כיוון שהוא מעביר מסר של דחיפות, של אין לנו זמן, אנחנו חייבים וצריכים להגיב מהר ועכשיו.
    לתפיסתי יש חשיבות גדולה מאוד למסרים שמנהל מעביר ב – 100 הימים הראשונים בתפקיד. זה מקבע את התודעה הארגונית. יתכן ובעתיד הוא ימשיך בביצוע שינויים כפי שאנחנו חושבים שצריך ונכון לעשות, אבל מאוד הרשים אותי מנהל שבה ומעביר מסרים של ככה אני רוצה לראות את הארגון עובד.
    לגבי התנגדות לרעיונות, תמיד תהייה התנגדות, תמיד יהיו קשיים. תפקידו של המנהל בטח בתחום אגרסיבי כמו בתי השקעות שספגו לא מעט במשבר האחרון יש למהירות ולמסר שהוא מעביר מקום.
    בכל מקרה ימים יגידו.
    ובגדול, אני מסכים אתך, אני חושב שהכיוון שאת מעלה בתגובה שלך הוא נכון. הקושי הוא מה קורה כשצריך לפעול מהר ועכשיו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Top