כששמרנות פוגשת את המאה ה -21

by eplaceyossi

כששמרנות פוגשת את המאה ה -21

by eplaceyossi

by eplaceyossi
זמן קריאה < 1 דקה

בזמן האחרון אנו עדים לקרב ענקים. השמרנות פוגשת את המאה ה – 21. במילים אחרות, הפרקליטות נגד המציאות.

תחום עריכת הדין, משרדי עו”ד ובתוכם הפרקליטות הם גופים המאופיינים בתרבות שמרנית. לא הכל שקוף, ידוע ומובן. שתי תכניות טלוויזיה האחת על רצח תאיר ראדה והשנייה של אורנה בן דור ופניית 11 פרקליטים להימנע מפרסום דו”ח על המכון הפתולוגי,  מפגישים את תחום המשפט והפרקליטות עם המציאות החדשה. והפגישה הזו מאוד לא נעימה לפרקליטות. אינני בא לשפוט מי צודק. אותי מעניין לבחון את התפיסה הארגונית של שמרנות מול עולם חדש ההולך ומתהווה אל מול עינינו.
סגירות מול שקיפות.
שליטה במידע  מול חופש מידע
חוסר המוכנות לביקורת מול ההבנה שביקורת היא חלק מכללי המשחק החדשים.
והנה תגובת פרקליט המדינה היום בכנס באילת. 

ברור לי לחלוטין שבקונסטלציה הפוליטית היום בישראל יש גורמים המעוניינים לפגוע בפרקליטות כדי למנוע ממנה לעשות את עבודתה. יחד עם זאת, הפרקליטות צריכה להשכיל ולהבין שהיא פועלת כיום במציאות אחרת לחלוטין. המציאות החדשה מחייבת שקיפות, פתיחות ומוכנות לביקורת. למה? כי אלה כללי המשחק החדשים. כי ככה זה עובד היום. כי היכולת להסתתר אחורי חומות בצורות היא אופציה שאינה קיימת יותר.

כל מי שמנסה להלחם בניסיון לעצור את החדשנות, הקדמה, השקיפות ולא מתאים את עצמו למציאות המשתנה, בסופו של יום מפסיד. גופים גדולים וחזקים מהפרקליטות הפסידו במאבק הזה. חלקם נעלמו. טוב תעשה הפרקליטות אם תנסה לחשב מסלול מחדש ולהבין שהיא צריכה לגבש אסטרטגיה שמתכתבת עם המציאות של המאה ה – 21 ולא מסתגרת מפניה.
מה שהפרקליטות צריכה לעשות מן הראוי שיעשה כל גוף. ממשלתי, ציבורי ועסקי כדי לתת מענה לאתגר של המציאות המורכבת שמשנה את כללי המשחק. דוגמא מהתחום העסקי. תדיראן. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Top