מה הקשר בין חפוז לביצועים

by eplaceyossi

מה הקשר בין חפוז לביצועים

by eplaceyossi

by eplaceyossi
זמן קריאה 2 דקות

ארגונים, ובעצם גם אנחנו כבני אדם, רוצים תוצאות, הצלחות, הישגים, לאורך זמן ושזה יתחיל עכשיו.

במאמר מצוין של ד”ר מרק ורטהיים, המתפרסם בכלכליסט תחת הכותרת איך מייצרים מסוט אוזיל (שחקן נבחרת גרמניה), מגלים לנו את הסוד.

לא עושים חפוז.

המאמר מתאר בפירוט את אחד הדברים המרתקים, המעניינים והחשובים בהגעה למצוינות.

גבירותיי ורבותיי תכירו בבקשה את, התהליך.

כדי להצליח לאורך זמן לא מדובר על ספרינטים קצרים, אלא על בניית תהליך נכון, שיטתי ולאורך זמן, המערב אנשי מקצוע מתחומים שונים, חשיבה מערכתית, מנטורינג ולמידה.

כבר היום גרמניה משקיעה בילדים בני 3-6 כדי שבשנת 2026 הם יוכלו לזכות בגביע העולם. מדהים. היכולת לחשוב בטווחי זמן כאלה, לתכנן תהליכים ארוכי טווח ומעל לכל להוציא אותם לפועל מעוררת אצלי השתאות והערכה רבה.

עוד נושא המוזכר במאמר – מאמן שלא מתחדש, לא לומד ולא מתעדכן נשללת ממנו תעודת האימון. כך מבטיחים שמי שמכשיר את דור העתיד של כדורגלני גרמניה יישאר מעודכן, בעל ידע רלוונטי ואיש מקצוע איכותי.

נושא נוסף, עבודה עם מנטורים, הם חלק מרכזי בתכנון, בליווי, הייעוץ, ההכוונה, באינטגרציה של מכלול הנושאים שמעורבים בבניית תהליך איכותי המוביל לתוצאות, להצלחה, למצוינות.

ואצלנו? אצלנו אין זמן. החפוז שולטטטטטטטט.
תהליך?, הצחקתם אותי. המוטו עליו גדלנו באחד המוסדות המעצבים את חיינו, תפיסת הניהול והעבודה שלנו (צה”ל)  – כל תוכנית היא בסיס לשינוי. שום דבר לא קבוע, הכל נתון לשינוי. תכנון? אין באמת בשביל מה לתכנן ולהשקיע כי ממילא זה ישתנה מחר. בארגונים, חשיבה כזו יוצרת קוצר רוח, חוסר סובלנות, קבלת החלטות אינטואיטיביות, שלא לוקחות בחשבון הסתכלות מערכתית (שאם משקללים את העלויות של אי עבודה מערכתית מגיעים לנתונים מדאיגים מאוד, אבל למי יש זמן לשקלל?), ראיה קצרת טווח על חשבון מצוינות לאורך זמן.

בעיני, המאמר מציג עובדה אחת חשובה ומרכזית – אין קיצורי דרך.
מי שרוצה להגיע לתוצאות, הישגים ומצוינות לאורך זמן, חייב להטמיע, באופן שיטתי, תהליכים נכונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Top