מחויבות הנהלה. הצ’ק והכיסוי.

by yossikoren

מחויבות הנהלה. הצ’ק והכיסוי.

by yossikoren

by yossikoren
זמן קריאה 2 דקות

כל יועץ, גם זה הנמצא בתחילת דרכו הייעוצית, יגיד לכם שאחד המפתחות החשובים, אם לא החשוב מכלום להצלחת פרויקט ייעוצי, הוא: מחויבות הנהלה.
מונח חמקמק, שקשה מאוד להגדיר ונתון לפרשנויות שונות. ברשותכם, אני רוצה לעשות קצת סדר בסוגיה זו ולהציג את עמדתי.

נתחיל ממה, בעיני, אינו מחויבות הנהלה.
לא פעם ההנהלה או מנהל/ת משאבי אנוש מזמינים יועץ לביצוע תהליך שיפור עבודת ממשקים, הקניית מיומנויות ניהוליות, שיפור ביצועים ועוד. אחרי הגדרת מטרות הפרויקט, תוצאות רצויות, קביעת לו”ז ותקציב, מתקיים השלב הקריטי. האצלת סמכויות למנהל/ת משאבי אנוש כאחראי. ההנהלה עושה אאוטסורסינג לפרויקט וכעת חובת הוכחה על היועץ/ מנהל/ת משאבי אנוש להביא תוצאות. ואיפה ההנהלה?, היא מקבלת מעת לעת דיווחים על התקדמות הפרויקט, מתבקשת לעשות אי אילו צעדים כדי לאפשר לתהליך להצליח ובעיקר משתדלת “לא להפריע” לעבודת היועץ. מישהו יכול להגיד שההנהלה לא מחויבת?, לא הקצו משאבים?, לא הגיעו לישיבות?, לא עשו מה שהיועץ ביקש? הקצו, הגיעו, עשו. מכאן ההנהלה מחויבת. אז זהו, זו לא מחויבות הנהלה.

מהי, בעיני, מחויבות הנהלה.
לפניכם 4 נקודות על מחויבות הנהלה.
1. מנהל היחידה בה מתבצע התהליך הוא מנהל הפרויקט, לא משאבי אנוש.
2. מנהל היחידה נמצא בקשר מתמיד עם הגורמים ביחידה כדי לעקוב אחרי התקדמות תוכני העבודה תפקידו למשב את היועצים כמו גם את המנהלים והעובדים ביחס להתקדמות העבודה הייעוצית והשגת אבני הדרך שהוגדרו בתוכנית העבודה.
3. מנהל היחידה מצוי בתהליכי העבודה, מבין מה נדרש להשיג ובונה את התנאים המתאימים המאפשרים יישום הנושאים שעולים בתהליך הייעוץ.
4. יישום תוך מעקב הבוחן מה עובד יותר, פחות, מה צריך לשנות, לשפר ועוד.

ללא קיום ארבעת תנאים אלה (קרוב לוודאי שיש עוד) קשה מאוד לדבר על מחויבות הנהלה.
כדי שתהליכי פיתוח ארגוני יצליחו נדרש יותר מהזמנת יועץ, הקצאת משאבים כספיים, העברת האחריות למנהלת משאבי אנוש וקבלת דיווחים מעת לעת.

יועצים צריכים לשקף להנהלה אתה הם עובדים מה עומד בבסיס המילים מחויבות הנהלה, הנהלות שיפעלו ברוח הדברים העולים מפוסט זה ימצאו שה – ROI מפרויקטים ייעוצים הוא גבוה ומביא את הערך המוסף הרצוי.

הנהלות. המחויבות. משתלמת.

Top