עובד, מקום העבודה זו המשפוחה שלך.

by yossikoren

עובד, מקום העבודה זו המשפוחה שלך.

by yossikoren

by yossikoren
זמן קריאה 2 דקות

חיפוש בגוגל של הערך employee engagement מציג 177,000,000 תוצאות.
כאשר מחפשים את הערך מחויבות עובדים בעברית מקבלים 175,000 תוצאות.

מחויבות עובדים  הוא אחד הנושאים החמים בעולם הארגוני. הנהלות ומנהלים הבינו שעובדים מחויבים הם נכס ולכן ארגונים, הנהלות ומנהלים מוכנים לעשות הרבה כדי שתהיה מחויבות גבוהה של עובדים למקום העבודה. לא מעט בא לידי ביטוי הן בתגמולים חומריים (בחלק מהמקרים), אבל בעיקר במילים, בנאומים. מעבר מהמישור של תן עבודה קח כסף, למישור הרגשי. עובד, מקום העבודה הוא ביתך ומשפחתך. אנחנו אוהבים את העובדים שלנו, העובדים הם הנכס החשוב ביותר שלנו. ועוד כאלה רצוי בליווי מנגינות רומנטיות לאור נרות, בכנסי חברה, עם קייטרינג משובח ואווירה המשדרת, אנחנו יותר ממקום עבודה אנחנו משפחה.

עד ש….

עד שההנהלה עושה טעות ענקית והיא הולכת הביתה. המנכ”ל החדש חייב לפטר מאות ואלפי עובדים. נגמרה המשפחה, מתחילה המציאות. המנכ”ל ומנהלים הבכירים שהובילו את החברה לעברי פי פחת הולכים הביתה עם מצנח זהב כזה שהם ממש לא צריכים להיות מוטרדים. לעומתם, העובדים אלה שהארגון וההנהלה כ”כ אוהבים, הנכס האסטרטגי, המשפוחה, הם יפוטרו בגין טעויות ההנהלה ויקבלו את מה שמגיע להם עפ”י חוק. לא יותר.

שתי התייחסויות:

הראשונה. מקום עבודה הוא רק מקום עבודה. הוא צריך להיות הוגן, שקוף, מאפשר, המציע עבודה בעלת משמעות התורמת לשני הצדדים כדי שיצאו נשכרים, העובד והארגון. מקום עבודה אינו משפחה.  מספיק עם האמירות שלא באמת עומדות במבחן המציאות. במשפחה כשקשה לא מפטרים את הילד.

השנייה. מנכ”לים שהביאו את החברה לעברי פי פחת לא צריכים ליהנות ממצנח זהב כזה שגם הנכדים שלהם לא צריכים לעבוד. את הכסף שמיועד למצנח הזהב למנכ”ל המפוטר צריך להקצות לחבילות הטבות ופיצויים נדיבה “למשפחה” שמפוטרת בגלל טעויות ניהוליות.

אז בפעם הבאה שאומרים לכם, כמה אתם הערך המוסף בחברה, השפיץ, אלה שעושים את ההבדל, כמה אוהבים אתכם וכמה הארגון הוא משפחה ומילים כובשות, נוטפות דבש שנכתבו ע”י מיטב היועצים. אל תאמינו. פשוט, אל תאמינו.
זה לא בטבע שלהם.

Top