איך עיריית ת”א נלחמת באלצהיימר?

by eplaceyossi

איך עיריית ת”א נלחמת באלצהיימר?

by eplaceyossi

by eplaceyossi
זמן קריאה < 1 דקה

מחקרים שונים טוענים שאם פותרים חידות הגיון, תשבצים, תשחצים וסודוקו, פעילויות אלה עשויות למנוע אלצהיימר. אם הטענה נכונה סעו לתל אביב בשעות הערב ונסו לחנות ולהימנע מקבלת דו”ח על חניה. אתמול בערב הייתי בהצגה בתל אביב. אין בקרבת האולם מגרשי חניה. אז היכן חונים?.

צלצלתי למוקד כדי לברר את מדיניות החניה בתל אביב. להלן התשובה, מותר בכחול לבן אבל רק אם לא מופיע תמרור שהחניה מותרת לתושבי האזור. יופי, תשובה ברורה, נכון? זהו שלא.

חניתי בקטע בו לא היה תמרור האוסר על חניה. כך לפחות על פי הבנתי. צלצלתי שוב למוקד לברר האם מותר לחנות שם. התשובה הייתה כזו: כל פינת רחוב מבטלת את התמרור. אבל אם התמרור מופיע בהמשך הרחוב אז הוא תופס לגבי כל הרחוב, אז זה דו”ח וככה גם הפקח יבין זאת. כל ניסיונותיי  לברר האם מותר או אסור לחנות במקום בו חניתי עלו בתוהו.

מה לעשות ויש לי חשיבה קונספירטיבית. הגישה המבלבלת הזו נועדה, לדעתי, לדבר אחד בלבד, להגדיל את מקורות ההכנסה של עיריית תל אביב. הכחול לבן הפך להיות עסק מאוד משגשג ומכניס לעירייה. אז למה לא ליצור בלבול, אי הבנה, חוסר בהירות וחוסר שקיפות. זה מגדיל את הכנסות עיריית תל אביב בהרבה מאוד מיליוני שקלים בשנה. לעומת זאת בהירות, שקיפות, שרות טוב לאזרח המבקר בעיר וחוק ברור ימנע טעויות אבל גם ימנע מעיריית תל אביב את ההכנסות מקנסות.

מצד שני, למה להיות שלילי, יכול להיות שעיריית תל אביב משתתפת במחקר סודי מטעם אחד ממכוני חקר המוח המובילים בעולם, איך למנוע אלצהיימר ע”י פתרון חידת ההיגיון – מותר או אסור לחנות כאן.

5 Comments

  1. מחקר מרתק שפירסם השנה “המכון למחקרים מרתקים במיוחד”, אשר בדק את תפיסות הציבור לעומת האסטרטגייה הארגונית המוצהרת במאות אירועים שירותיים במגזר הציבורי, מצא כי ב-93% מהמקרים שנבדקו לא מדובר בהחלטה או “אססטרטגיה” ארגונית, כי אם אם בטימטום, טיפשות או חוסר אכפתיות של הארגון ואנשיו.
    למידע נוסף יש לחייג למוקד 99999* (באותיות: ק-פ-ו-ץ-ל-נ-ו)ולפעול על פי ההנחיות במערכת ניתוב השיחות.
    בהצלחה!

  2. אהבתי, כתבה נהדרת.יוצא ממה שנאמר שמי שהולך ברגל יחלה בהלצהיימר או אם לדייק בדמנסיה = שיכחה.

  3. בת 7.
    מה פתאום?
    לאלה שהולכים ברגל העירייה דואגת לחידות אחרות.
    העירייה לא מקפחת אף אחד 🙂
    יוסי

  4. הקושי שלך נובע מהפער באינטיליגנציה בין תושבי תל אביב ותושבי שאר הערים. הפער הזה מקשה עליך לפתור את חידות ההגיון דוגמת זו שניסית לפתור. במצב זה עומדות בפניך כמה אפשרויות:
    1. לראות הצגות ברעננה (בכלל מה יש לך לחפש בתל אביב בשעות הערב?)
    2. לקחת קורס “הכנה לחניה בתל אביב” (7000 ש”ח + מע”מ וכספך יוחזר אם לא תבין את החומר)
    3. לשלם “כופר תושב חוץ” מראש, מה שיפתור אותך מתשלומי קנסות ויזכה אותך באשרת שהיה בתל אביב בשעות הערב והלילה כולל חניה. סכום הכופר משתנה והוא מכפלה של שורש הפער באינטלגינציה בין הממוצע הארצי והממוצע ברמת אביב כפול סכום הדוחות ששילמת עד כה.
    4. לעבור לגור בתל אביב (אם אתה כבר בוחר דווקא בה הצגות, מסעדות, ברים, סרטים, ים, בתים פתוחים, מוזיאונים, שוק הפשפשים, תערוכות, אירועים בפרק הירקון, נמל, טיילת, וכו’)
    מאחר ואתה גם אוהד קבוצת כדורגל תל אביבית (שפועלת מחוץ למרחב האוירי של מקום מגוריך) יוטל עליך מס הזדהות שנתי. (לחילופין תוכל לעבור לאהוד את הפועל רעננה ללא תשלום).

    בקיצור, אתה רואה שיש הרבה פתרונות לבעיה שלך…פתרונות שנתפרו בדיוק לתיירים כמוך…

  5. צביקה
    תודה על התגובה המפורטת עם מספר דרכי פעולה.
    אבל לא יכולתי לשים לב לעובדה שגם אתה כתושב תל אביב נכשל בקריאת המציאות. כמובן מתכוון לפתרון בסעיף 4.
    תרשה לי להאיר את עיניך:
    תל אביב מחולקת לאיזורי חניה. לכן, גם אם אתה תושב תל אביב החונה מחוץ לאיזור בו יש לו תו חניה, הוא היה נתקל באותה הבעיה.
    לדוגמא אתה אם נאמר יש לך תו חניה מספר 1 ואתה רוצה לחנות באיזור מספר 2, בו לצורך העניין מתקיימת ההצגה היית נתקל באותה הבעיה כמו שלי.
    מה שאומר שעיריית תל לא רק מאתגרת את תושבי החוץ הבאים לראות הצגות בעירה אלא גם את תושביה שלה, שאו שיש להם את האינטיליגנציה הנדרשת לפתור את הבעיה לבד, או שגם הם חלק מהניסוי הסודי למלחמה באלצהיימר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Top